Bemutatjuk új partnerünket: interjú a Team Unicorse vezetőjével

Legújabb együttműködésünk keretében az Team Unicorse csapattal léptünk partnerségre.

A csapatvezetőt, Borbandi Zsoltot kértem, hogy mutassa be a csapatot és tevékenységüket:

Kérlek, mesélj magatokról!

P1440683 smallA Team Unicorse 2007-ben alakult meg, de már jóval előtte működtünk, mint csapat. Ugyan  akkor még Team Veloce néven, de ugyanígy Alfa Romeokkal, olasz autókkal versenyeztünk, viszont saját magunk építettük a kocsikat. Német, holland, és természetesen magyar bajnokságokban indultunk. A 2007-es szezont már egy Alfa Romeo 147 GTA Cup-os autóval kezdtük, amivel többek között a Magyar Bajnokságon képviseltettük magunkat.

Mit jelent a GTA Cup-os elnevezés?

Akkoriban maga a gyár indította a 147 GTA Cup kupát, hogy népszerűsítse a 147-es típust. Holland Bajnokság, illetve Európa Kupa is megrendezésre került. Mikor ezt az autót behoztuk, akkoriban ezek a rendezvények már lecsengőben voltak. Így tudtunk hozzájutni egy holland kupás, kimondottan versenyautónak épült kocsihoz. 55-60 darab volt belőle összesen, ebből lett a miénk az 50. számú autó. A Magyar Bajnokságon, valamint a Zóna Kupában indult vele Gáspár269872735 208248348094048 428927109060360434 n Csaba. Ez 2 éven át tartott, gondolkodtunk ugyan autófejlesztésen, de ehelyett jött egy másik 147-S-2000, aztán pedig egy 156 S-2000 ex- WTCC-s autó, melyekhez olasz kapcsolataink révén jutottunk. Ez még mindig 2007-2008 környéke, amikorra az Alfa Romeo hivatalosan már kivonult a WTCC-ből. Azt tudni kell, hogy nekik viszont nem volt ügyfélprogramjuk, tehát csak a gyári, illetve gyárhoz közeli csapatok tudtak ilyen autóval versenyezni. Gyakorlatilag az 156-os WTCC S2000-es 15 darab autójából sikerült egyhez hozzájutnunk. Elhoztuk Belgiumból, majd némi karbantartás után Gáspár Csaba volt vele magyar bajnok és Zóna Kupa 3. helyezett. Ezen felbuzdulva, ahogy lehetőségünk nyílt még egy ilyen autó megszerzésére, elhoztuk a legutolsó, 15-ös sorszámozású kocsit, amivel James Thomson ment a világbajnokságon.

P1440678 smallElterveztük, hogy ezzel az autóval indulunk az akkor éppen újra megrendezésre kerülő Túraautó Európa Kupán (ETCC), amely a Világbajnokság alatti lépcsőfoknak felel meg. 2014-ben utolsó induló évünkben Kiss Norbi pilótával dolgoztunk, aki akkor kamionban már rendkívül eredményesen szerepelt. Vele például a Szlovákia ringen futamot is sikerült nyernünk.

Évekkel később aztán elindult a TCR program.P1440669 small

Mit takar a TCR program?

Ez lényegében egy generációváltás az autó technikai szabályrendszerét illetően. Az S2000-es kocsik kivezetésre kerültek, az új, épített autók pedig már TCR szabályrendszer alapján készülhettek el. Ez a rendszer rendkívül szigorú, magában foglal például kerékméretet, meghatározza a féket, a motorteljesítményt, a váltót, csakhogy néhány pontot említsek. Gyakorlatilag szinte minden autó egyforma, csak más platformon.

Ebbe a programba egyre több gyár csatlakozott, például: Honda, Alfa Romeo, Audi, Hyundai, azóta pedig már közel 10 gyár épít ilyen TCR-es autókat a világ minden táján ugyanazon szabályrendszer alapján. Amikor az Alfa Romeo elindította ezt a programot, a múltunkra való tekintettel részese lehettünk ennek, meghívtak a tesztekre. Gyakorlatilag az első 5 autó volt készen, amelyből egy mintadarab, kettő a gyári világbajnok csapat saját magának épített autója, egy tartalék, és egyet sikerült megkapnunk a privát csapatok között elsőként. Ennek egy ki nem mondott feltétele lett, hogy itt a keleti blokkban versenyezzünk vele, ezáltal népszerűsítsük a típust.

Ez a kocsi azóta is itt van nálunk, túl két evolúción, tehát folyamatosan fejlesztjük, frissítjük a TCR kategóriában.P1440669 small

Ez egyben azt is jelenti, hogy a gyár által megálmodott TCR fejlesztéseket kötelező beépíteni a kocsiba?

Pontosan. Másképpen nem indulhat versenyen az autó és ezt nagyon szigorúan ellenőrzik is. Alfa Romeo Giulietta TCR-ből összesen körülbelül 24 darabot épített eddig a gyártó, ezekkel az autókkal indulnak az Amerikai TCR Bajnokságban, a Skandináv, az olasz, a kínai és a japán bajnokságokon, illetve a kelet-európai bajnokságban mi indulunk. A mi feladatunk az autó versenyeztetése és megtalálni hozzá a legjobb pilótát.

Ez lett volna a következő kérdésem, hogy ti tartjátok karban, de ki vezeti az autót?

Lényegében úgy működik a versenyzés, hogy betöltendő versenyülések, vagy pilóta helyek vannak. A pilóták független emberek, akik igyekeznek minél jobb csapathoz bekerülni, tehát meg kell venniük a beülőt. A csapatok rendelkeznek a technikával, illetve a működtetéshez szükséges infrastruktúrával, a csapat feladatai közé tartozik a technika, a logisztika, az adminisztráció és az egyéb teendők. A pilóták pedig próbálnak minél jobb csapathoz bekerülni. Lényegében befizetnek arra, hogy ülést vesznek a csapatoknál.

 


Nyomtatás