elaforg

Jégbe fagytak az autók az orosz szállítóhajón

ryan mPquHTOd8t0 unsplashDecember 28-án a vlagyivosztoki kikötőbe befutott egy szállítóhajó több tucat Japánból érkező használatautóval a fedélzetén. Ezeket a kocsikat olyan megpróbáltatások érték az út során, melyek a legkevésbé sem nevezhetők mindennapinak.

Az út során több centiméter vastagságú jégréteg képződött a kocsikon. A párás tengeri levegő, valamint a hullámok kölcsönhatása komoly jegesedést okozhatnak, legalábbis az ilyenkor jellemző időjárási körülmények között.

Bár szerencsére nem ilyen mértékben, de az év utolsó napjaiban nálunk is jellemző volt az autók jegesedése. Tudod, hogy ilyenkor mit érdemes tenni? Ha nem, maradj velünk, hiszen a következő cikkünkben erről lesz szó!

Így emlékezett meg az Iveco a legendás kamionos sorozatról

iveco turbostar 2 700x467Lenyűgöző újdonságot mutatott be az Iveco az olaszországi Kamion Európa-bajnokság Misano-i versenyhétvégéjén, mely biztosan sokakban ébreszt kellemes emlékeket egy legendás kamionos sorozatról.

A téma kedvelői biztosan emlékeznek a 80-as években forgatott TIR című sorozatra, melynek főhősei a „Vörös rák” elnevezést viselő Iveco TurboStarral járták Európát. Érdekesség, hogy számos magyar vonatkozás is rejlik benne: látható például a budai vár, a Duna, és a Hősök tere is. Mivel a sorozat töretlen népszerűségnek örvend máig is a kamionosok körében, az Iveco készített egy különleges kiadású S-Way-t.

Ez a limitált S-Way kívül-belül a TurboStart idézi: vörös kabin, a lökhárítók egyes elemei, és az oldalszoknyák pedig szürkésfekete színűek, ugyanígy nem hiányozhat a jellegzetes sárga-piros-kék csíkozás sem. Az Iveconál komolyan gondolták a retró fényezés visszaidézését, hiszen még a kilincsek, és a napellenző is krómszerű bevonatot kapott, és a lökhárító aljára feltett plusz króm cső sem tartozott az alapfelszereltséghez.

A 80-as évek ízlésvilága megjelenik az ülések kárpitján, ami rendkívül hasonló az eredeti stílusához. Hasonlóan vagány borítást kapott a sofőrágy is, amin hosszában jelenik meg a piros és a szürkésfekete.

Az Iveco ezzel az újdonsággal a legendás TurboStar előtt tiszteleg, mely a maga idején rendkívül erős volt, 420 lőerővel, V8-as motorral rendelkezett. Több, mint 50.000 példány készül belőle a 80-as években, ezzel pedig a modell örökre letette a névjegyét Európában, hiszen ez lett az első olyan nyerges vontató, ami képes volt teljesíteni a Le Mans-i 24 órás versenyt.

A kérdés már csak az, hogy vajon leforgatják-e a Vörös Rák legújabb részeit, és ha igen, mikor? ;)

Forrás: https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2021/10/20/igy-emlekezett-meg-az-iveco-a-legendas-kamionos-sorozatrol/
Aranyi Péter

Hogyan készüljünk fel a téli közlekedésre? – Mit érdemes magunknál tartani?

javygo eFARULQPyCg unsplashMindennek az alapja, hogy indulás előtt gondosan tájékozódjunk a várható időjárási viszonyokról és útakadályokról. Mindig legyen elég üzemanyagunk, és érdemesebb a kellemetlenségek elkerülése érdekében hosszabb utakra teli tankkal indulni.

Reggel indítsuk el a járművet  és amíg kívülről letakarítjuk a havat, addig belülről bízzuk rá a pára eltávolítását a szellőzésre és ablakfűtésre. Fontos, hogy csak akkor induljunk útnak, ha már teljesen megszabadultunk minden jégtől és hótól. Ne érjen meglepetésként az első fékezés során a tetőről elénk sodródó kisebb hólavina.

Érdemes az utazás közben magunknál tartani jégkaparót, hókefét, autós hólapátot és jégoldó spray-t. Ezeken felül még jó, ha a téli csomagunk része hólánc (különösen, ha a hegyekbe indulunk, vagy olyan helyre, ahol ezt megkövetelik). Tegyünk el egy indítókábelt, valamint vontatókötelet.

Minden ügyfelünknek, vásárlónknak balesetmentes közlekedést kívánunk!

Hogyan készüljünk fel a téli közlekedésre?

winter gd38bedfbd 1920Évről évre előkerülő téma, hogy hogyan készüljünk fel a téli közlekedésre, ha magunkat, az autónkat és az utakon jelenlévő többi embert is szeretnénk biztonságban tudni.

Az első és egyik legfontosabb lépés a szezonális gumicsere. Amint tartósan 7 Celsius fok alá szorul a hőmérséklet, mindenképp érdemes cserélni. Emellett vegyük figyelembe azt is, hogy mint minden másnak, a gumiabroncsainknak is van szavatossága. Ez természetesen márkafüggő, de általánosságban elmondhatjuk, hogy az 5 évesnél régebbi gumik veszítenek a rugalmasságukból, ezért akkor is csereéretté válnak, ha a mintázatuk még nem kopott el túlságosan.

Mindenképpen érdemes vetnünk egy pillantást a szélvédőmosó tartályban található folyadékra, mert már az éjszakai fagypont körüli hőmérséklet is azt eredményezi, hogy megfagy a folyadék a fuvókákban, vékony csövekben és bosszantó dolog korán reggel ennek a kiolvasztásával küzdeni. Ha a tartályban van még nyári szélvédőmosó érdemes töményet utántölteni (pl. a Kroon-Oil téli szélvédőmosót vagy a Petronas SC 35 téli szélvédőmosót), de ha sikerült kihasználni a nyárit, akkor igény szerint higított téli szélvédőmosót töltsük utána és tegyünk a csomagtartóba is utántöltésre kisebb kiszerelésben. A szélvédőmosó flakonon mindig megtalálható a kívánt hőmérséklet elérésére vonatkozó keverési arány.

Ne feledjük, hogy a szélvédőmosón felül a hűtőfolyadék fagyálló szintjét is érdemes a tél kezdetekor megnézetni és utántöltéssel a megfelelő szintre pótolni. A fagyálló kiválasztásakor figyeljünk oda a járműgyártói specifikációkra és a megfelelő fagyállót töltsük utána. Az általunk forgalmazott Petronas és Kroon fagyállók itt érhetők el.

Milyen probléma merülhet fel induláskor?

Amennyiben az autó nehezen indul hidegben, a gyengélkedő akkumulátorra gyanakodhatunk. Ha a feltöltés már nem, vagy nem tartósan segít, érdemes egy újat beszerezni.

Télen, ahogy rövidülnek a nappalok, még inkább fontos a látni és látszani elv, tehát ellenőrzésünk terjedjen ki az első és hátsó ablaktörlő lapátokra is. Ezekből akár évente is szükséges lehet újat venni, amennyiben ez indokolt.

A jármű lábterében télen érdemesebb a szőnyegek helyett gumitálcákat tenni, így sokkal könnyebben fenntarthatjuk a tisztaságot.

Black Weekend az Elaforgon!

Hírlevél feliratkozóinknak egy kis Black Weekend akcióval kedveskedtünk. :)black friday concept with craft package with black 2021 09 15 06 51 29 utck

Karácsonyra nagyon sok meglepetéssel készülünk, tehát ne csüggedj, ha erről most lemaradtál, várunk téged is feliratkozóink között. Ne maradj le a további akciókról! :)

Hova vezet a chiphiány az autógyártásban?

micro chip 2021 08 26 18 11 51 utckA globális chiphiány már Magyarországon is termelésingadozást okoz. A rendelések teljesítésének korábban megszokott rendjét kiszámíthatatlanná tette az alkatrészek beérkezésének kiszámíthatatlansága.

A Suzukinál például már egyhavi termelési darabszám kieséséhez vezetett a chiphiány, illetve jelenleg egy műszakban folyik a termelés.

Ebben az esetben hiába jelentkezik ugyanúgy vevői igény a modellek iránt, az értékesítési tervek mégis folyamatos felülvizsgálatra szorulnak, hiszen igazodni kell a legyártható darabszámhoz. A cég kommunikációs vezetője kiemelte ugyanakkor azt is, hogy a hazai piacon egyelőre nem számottevően növekedett a várakozási idő, mindez annak köszönhető, hogy a várható nehézségeket előre bekalkulálva az év első felében nagyobb készletekkel dolgoztak.

Megfigyelhető az a tendencia, hogy mivel a nemzetközi helyzet következményeként emelkedtek a gyártási költségek, azok részben beépülnek az árba.

Általánosságban az autógyártási piac minden szereplőjéről elmondható, hogy rugalmas termelésszervezéssel próbálnak úrrá lenni a helyzeten, illetve mindenhol cél a teljes dolgozói állomány megtartása, ugyanakkor számítanak arra, hogy a chiphiány probléma még hónapokon át sújtja az ipar ezen területét.

Mi a helyzet az AdBlue-val?

diesel 4625971 1280Hetek óta hallani a hírekben az AdBlue problémáról és az előrejelzések nem ígérnek jót, hiszen a hiánya áremelkedéshez és számos egyéb problémához vezetett a fuvarozók és a fogyasztók számára egyaránt.

A modern dízelautók nem működnek AdBlue nélkül, ugyanis csak ennek használatával tudják teljesíteni a környezetvédelmi előírásokat. Ez elsősorban az árufuvarozók és busztársaságok számára jelent problémát, de egyre több modern személyautó is igényli az AdBlue-t. Valamint a fogyasztók számára is könnyen érezhetővé válik a hatása, hiszen amennyiben hiánycikké válik ez az átlátszó, színtelen, szagtalan folyadék és emiatt drasztikusan megemelkedik a literenkénti ára, akkor ez a drágulás minden termék árába beépül majd, amit közúton szállítanak. Végezetül egy nagyon pesszimista forgatókönyv szerint, ha netán ténylegesen elfogyna az AdBlue, az a teljes áruforgalom leállásához vezetne.

Reagálva erre a problémára a MOL (és több nagy forgalmazó) bejelentette, hogy a folyamatos ellátás biztosítása miatt átmenetileg korlátozást vezet be az AdBlue forgalmazását illetően. Eszerint egy kútoszlopról tankolásonként legfeljebb 50 liter vásárolható, míg a kannás változatból maximum egy darab. Ezen szigorítások eredményeként a hirtelen jelentkezett készlet hiány megszűnt, de az árak már nem tértek vissza a korábbi szintjükre és továbbra sem mindenhol elérhető a termék.

A jó hír, hogy nálunk viszont elérhető és rendelhető mind a 10 literes, mind a hordós kiszerelésben. AdBlue termékeinket itt találod a honlapunkon, de regisztráció után ebből a termékből is további 5% kedvezményt adunk.

Mi történt velünk a nyáron?

Nyarunkat az AlfaCity találkozón indítottuk, mely a Szalki-szigeten került megrendezésre. Az Alfa Romeo rajongóknak ezúttal két évet kellett várniuk a soron következő találkozóra, de szerintünk megérte. :)

Számos régi ismerőst üvdözölhettünk, sikerült felvonultatni a teljes portfóliónkat, valamint ezt az alkalmat választottuk az új gumiszőnyegek és csomagtértálcák bemutatására is. Az esemény képeit itt találod meg.

Az idei Zafira találkozó is halasztásra került a járványhoz kapcsolódó intézkedések miatt, de július 24-én végre felkerekedhettek az Opel Zafira tulajdonosok, hogy egy jó hangulatú, családias napot tölthessünk el együtt. Kíváncsi vagy a galériára? Kattints a linkre!

Az egyik legjobb helyszín díját az idén biztos, hogy a rádpusztai Alfa találkozó nyerte el. A rendezvény az idei évben költözött, és Rádpuszta rendkívül jó választásnak bizonyult, a résztvevők nagyon élvezték, hogy szabad program keretében megtekinthették az élménybirtokot.

Ez a rendezvény sem múlhatott el újdonságok nélkül, itt mutattuk be először az érdeklődőknek egyedi, kézzel gyártott Alfás emblémáinkat.

Az erdőkertesi Alfa Romeo találkozó is hasonlóan jó hangulatban telt el, képgalériánkat itt találjátok meg.

Nyugodtan mondhatjuk, hogy a nyári rendezvénypalettánk megkoronázását az AMTS jelentette. Óriási lehetőség, hogy a több, mint 220 kiállító egyik lehettünk, és hónapokon át készültünk erre az eseményre. Pavilonunkban a Rotinger márkáé volt a főszerep, féktárcsák széles választékával kedveskedtünk a tuningautók szerelmeseinek. Természetesen a kenőanyag választékunkat is felvonultattuk.

Nem tudtál részt venni az eseményen, esetleg ott voltál, de szívesen nosztalgiáznál? :) Élményeinket a lehető legteljesebben képek formájában szeretnénk átadni neked, melyekhez a linket itt találod.

Az idei évben az Alfa Amore Drive-In volt az utolsó rendezvény, ahol körülbelül 70 Alfa Romeo társaságában érezhettük jól magunkat. Időt és lehetőséget kaptunk számos új ismeretséget kötni alfás körökben. :)

Azt szeretnénk, ha a következő rendezvényről már te sem maradnál le, így kérünk, hogy iratkozz fel a hírleveinkre, hogy mindig tájékoztatni tudjunk, hol találkozhatunk legközelebb. :)

Kanyik Antiék csapata új autóval bővült

Nagy öröm számunkra, hogy ezt bejelenthetjük, ugyanis cégünk mindig elkötelezetten támogatta a versenysportot. Örömmel számolunk be neked róla, hogy az Elaforg és a Kroon által is szponzorált Kanyik Motorsport újabb autóval bővült, egy Ford Fiestával.

Mutatunk néhány képet az autóról, további híreinkért pedig kövess minket itt, Facebookon, és hírlevelünkben! :)

Ha további képekre lennél kíváncsiak, ezen a linken találsz: https://www.facebook.com/100044371582785/posts/404447011044348/?d=n

A Kanyik Motorsport friss hírei pedig itt érhetőek el: http://kanyikmotorsport.hu/

 

Sok-sok balesetmentes kilométert, és sikeres versenyzést kívánunk Antiéknak! :)

MGR IMAGES GM20211106 009MGR IMAGES GM20211106 007

Rotinger féktárcsa kínálatunk

A féktárcsa választékért kattints ide. ;)

Untitled Design

Rotinger2

Mennyivel nőtt az alkatrészek ára? 2. - logisztikai problémák

mealpro efgpRGeu9tg unsplashLegutóbb friss hírünk keretében az alkatrészek árának növekedésével foglalkoztunk, de amint beleástuk magunkat a témába, olyan sokféle szempont merült fel vele kapcsolatosan, hogy úgy gondoltuk, több részessé bővítjük ki a cikket.

Ahogy az általánosságban elmondható, egy termék árát az alapanyag ára után a logisztikai költségek is nagymértékben befolyásolják.

A logisztikai költség egyik eleme a raktárhoz, mint épülethez tartozó költség. Ahogy életünk más területein is láthatjuk, ahogy a négyzetméterárak növekedtek a lakásoknál, hasonlóképp változott a raktárak esetében is. Ráadásul, amely cégnek nem saját, hanem bérelt raktárral rendelkeznek, jellemző az euró alapú elszámolás és így a Forint gyengülése, az Euro emelkedése tovább rontja a helyzetet.

A saját raktárral rendelkező cég egy fokkal jobb helyzetben van, de nem biztos, hogy most van itt a legjobb alkalom egy saját raktár építésébe belefogni, hiszen láthatjuk, hogy az építési anyagok árai is milyen drasztikusan emelkedtek az elmúlt 1 – 1,5 év során.

Akár bérelt, akár saját raktár, a raktározási költségek emelkedése viszont mindenkit érint, hiszen a raktárak fenntartási, üzemeltetési költségei is nőttek, nem beszélve a bérekről.

Emelkedő tendenciáról számolhatunk be a szállítási költségek tekintetében is, amely részben az üzemanyagárak és az autópálya díjak változására vezethető vissza, de a világméretekben is számottevő ellátási láncokban jelentkező problémák csak tovább rontanak a helyzeten.

Őszi autóápolási tippjeink

Már az ápolást megelőző odafigyeléssel nagyon sokat tehetünk autónk épségének és tisztaságának megőrzéséért. Például, ha éppen nem garázsban áll, akkor is árnyékos helyre parkoljuk le az autót, és akár autótakaró használatával védjük az időjárás viszontagságaitól.

Az autóápolást érdemes egy alapos külső mosással indítani, hiszen így sokkal biztosabban láthatóak a fényezés esetleges apróbb sérülései is. Ez olyasmi, amit érdemes kijavíttatni még a tél beállta előtt, jó, ha nem halogatjuk, ugyanis a javítás ára az idő előrehaladtával exponenciálisan nőhet.

Lényeges, hogy a kocsi ápolásához csak autóknak való készítményeket használjunk, például fényszórópolírozót, és gumiápolót, mert ezekkel érhetjük el az eredeti állapot hosszú fenntarthatóságát. A gumiápoló ráadásul visszaadja az abroncsok matt színét. Szintén nagyon népszerűek, és sokan keresik nálunk a felnitisztítókat. A visszajelzések alapján azért ilyen keresettek, mert minimális használat mellett is hatalmas mennyiségű szennyeződés távolítható el a segítségével.

A belső tér alapos takarítása elengedhetetlen ahhoz, hogy minden, egészségünkre káros baktérium ellen felvegyük a harcot. A klímatisztítás fontosságáról itt írtunk részletesebben, ha esetleg ez tavasszal vagy a nyáron elmaradt, még mindig érdemes foglalkozni vele, a mindenki számára egyszerűen használható bombánkat itt találod. Ha már belső tér – műszerfalápolót mindenképpen érdemes használni, hosszú időn át fenntartható ápoltságérzést nyújt, ráadásul elérhető fényes és matt verzióban is.

Igyekeztünk a kínálatunkban minél szélesebb palettát kialakítani az autóápolási termékek számára, hiszen tudjuk, mennyire jól esik az év minden szakaszában tiszta, és ápolt autóba ülni.

Ha kedvet is kaptál egy kiadós karbantartáshoz, további Petronas Durance autóápolási termékeinket itt találod.

Kapcsolat

1118 Budapest, Regős u. 2.
(06 1) 309 0204

Térkép